Internationaal podium bij nieuwelingen op Hoge Buizemont

Deen Sebastian Andreasson wint nieuwelingenwedstrijd Hoge Buizemont

De organisatoren van Jong en Moedig mochten 82 deelnemers verwelkomen op hun “Grote Prijs André Spitaels”.

Met o.m. Thomas De Pestel (reeds 7 seizoenoverwinningen) en Belgisch kampioen veldrijden Thibau Nijs kregen ze trouwens ook enkele bekende namen aan de start. Verder was het uitkijken naar sommige streekrenners die ook voorbije maandag reeds sterk presteerden in de wedstrijd in Moerbeke.

Niettegenstaande het warme weer werd er reeds van in de eerste ronde fel tegenaan gegaan. De Deen Sebastian Andreasson en de Nederlander Jaap Roelen waren de eerste initiatiefnemers. Een ronde later waren het Robbe De Weert, de Deen Thoroff Ronhede en de Nederlander Emiel Fontijne die de groep probeerden te ontvluchten. Het was echter enkel de Deen Thoroff Ronhede die vooraan kon stand houden, waar hij het gezelschap kreeg van Tieme Herrygers. Ook dit tweetal werd echter teug gegrepen door de jagende groep.

Net voor half koers was het terug Sebastian Andreasson die aan de haal ging. Hij kreeg het gezelschap van streekrenner Maxim Nonneman, Senne Van De Velde, Robbe De Weert en Yorben Lauryssen. Het vijftal bouwde al snel een bonus van één minuut op. In de voorlaatste ronde kwam er nog reactie vanuit het peloton, maar de achtervolgers konden de leiders niet meer bedreigen.

In de spurt liet de Deen Sebastian Andreasson zijn medevluchters achter zich. Na 7 overwinningen in Denemarken won hij ook zijn eerste wedstrijd in België. Zandbergenaar Maxim Nonneman kon beslag leggen op de tweede plaats.

Uitslag: 1. Andreasson Sebastian (Den/54km in 1u22’8”/39,1km/u); 2. Nonneman Maxime; 3. Lauryssen Yorben; 4. Van De Velde Senne; 5. De Weert Robbe; 6. Witse Meessen op 7”; 7. Sébastein Van Poppel op 15”; 8. Enrico D’Haeye op 20”; 9. Wout Vervoort op 25”; 10. Gil Gelders; 11. Nicolas Marthe op 46”; 12. Lund Andressen Tobias (Den); 13. Hertz Benjamin (Den); 14. Squire Ben; 15. Krijnsen Jelle (Ned); 16. De Pestel Thomas; 17. Peirens Yente; 18. Verbeeck Calvin; 19. Eeckhout Emile; 20. Mijnsbergen Thomas (Ned); 21. Van Den Borre Arnout; 22. Alvarado Salvator (Ned); 23. Sandrie Brent; 24. Schandorff Iwersen Emil (Den); 25. Lefevre Ruben; 26. Van Dijk Xander (Ned); 27. Roer Iversen Emil (Den); 28. Vandenstorme Dylan; 29. Dejaegher Jasper; 30. Vanderbeke Aiden; 31. Demares Achille; 32. Declerck Jelle; 33. Van Zande Devin; 34. Van Den Borre Dylan; 35. Meijdam Sam (Ned); 36. Delahaye Jens; 37. Debruyne Ramses; 38. Andersen Kasper (Den); 39. Martens Thomas; 40. Balabanov Preslav (Bul); 41. Galle Mario; 42. Schurgers Stef; 43. Prosman Pieter (Ned); 44. Beeckman Gauthier; 45. Njor Marckus (Den); 46. Vandevannet Simon; 47. Fontijne Emiel (Ned); 48. Roelen Jaap (Ned); 49. Hoy Simon (Den); 50. Van Der Vleuten Lukas; 51. Nys Thibeau; 52. Malfait Willem; 53. Ronhede Thoroff (Den) op 1’40”; 54. Vercauteren Thomas op 4’.

Luc Vander Putten