UITSLAG wielerwedstrijden nieuwelingen 2015

Belgisch kampioen Jens Vanoverberghe wint op Hoge Buizemont

Wielerclub Jong en Moedig kreeg voor zijn nieuwelingenwedstrijd liefst 53 deelnemers, waaronder de Belgische kampioen, aan de start.

Niettegenstaande de deelnemers iedere ronde de beklimming van de Zavelstraat te verwerken kregen bleef de groep gedurende vijf ronden samen. Even later trok Michiel Martens in de aanval, maar hij bleef in het zicht van het peloton. Nadat Michiel Martens terug bijgehaald was probeerden Tristan Caufriez en Tim De Greef te ontsnappen, maar ook zij kregen geen vrijgeleide. Met een compacte groep trok men naar de finale. Tijdens de laatste beklimming van de Zavelstraat kon Belgisch kampioen Jens Vanoverberghe zich lichtjes afscheiden en hij haalde met enkele meters voorsprong de eindmeet. Tristan Caufriez en Jesper Walraed spurten naar de resterende podiumplaatsen.

Voor Jens Vanoverberghe was het zijn tweede seizoenszege.

Uitslag: 1. Vanoverberghe Jens (54km in 1h28’55”); 2. Caufriez Tristan; 3. Walraed Jesper; 4. De Greef Tim; 5. De Pelsmaeker Sam; 6. Milbou Steff; 7. De Clercq Aaron; 8. Sprangers Lloyd; 9. Van Der Haegen Jarne; 10. Tordeur Niels; 11. Kerckhaert Jochem (Ned); 12. Gosseye Milan; 13. Van Den Haute Bram; 14. Jacques Jarne; 15. De Smet Loewie; 16. Van De Velde Lance; 17. Vanden Heede Niels op 3”; 18. Martens Michiel; 19. Wadin Alexandre; 20. Visser Jarno (Ned); 21. Naudts Thomas; 22. Van Compernolle Jason; 23. Vandeputte Niels; 24. Roeland Tycho; 25. Van Dorsselaer Dries; 26. Landrieu Thibaut; 27. Van Caneyt Joren; 28. Gondry Quinten; 29. Deribreux Achille; 30. Vanden Bussche Wannes op 9”; 31. Fieuw Staf; 32. Lamon Tristen; 33. Pyra Lorenzo op 10”; 34. Kerremans Ben; 35. Delaere Jonas; 36. Lippens Glenn op 32”.

Luc Vander Putten