UITSLAG wielerwedstrijden juniors 2016

Geraardsbergenaar Daan Vermang wint bij juniores op Hoge Buizemont

Jong en Moedig mocht 40 juniores verwelkomen op hun Grote Prijs André Spitaels.

In de eerste helft van de wedstrijd waren er aanvalspogingen van o.m. de Nederlanders Wesley Mol en Lars Mastebroek, maar het waren vooral de streekrenners die er voor zorgden dat hun noorderburen geen vrijgeleide kregen.

In de achtste ronde gingen Geraardsbergenaar Daan Vermang, de Nederlander Wesley Mol en de Deen Johan Price-Pejtersen in het offensief. Zij kregen even later het gezelschap van Remco Gaytant, Arne Marit, Tim De Greef, Sander Van Lippevelde, Robbe Prieels, Kwinten De Vos, Kevin Van Hamme, Robin Waeytens, Matthias Noppe, Ugo D’Angelo, Jan De Vries en Victor Vandebosch. De vijftien haalden al vlug een bonus van 1 minuut.

Met nog twee ronden te rijden trok de zeer bedrijvige Daan Vermang terug in de aanval met Arne Marit en de Deen Johan Price-Pejtersen.In de bocht beneden de afdaling van de Schillebeekstraat kwam Arne Marit echter ten val. Het resterende tweetal haalde ondertussen een voorsprong van 12” op de rest van de kopgroep. Het peloton volgde dan reeds op 1’45”.

De vluchters bouwden hun voorsprong verder uit, en bij het ingaan van de laatste ronde waagden Arne Marit en de Nederlander Wesley Mol zich nog aan een tegenaanval.

In de slotronde probeerde de Deen een paar keer om zijn medevluchter te verschalken, maar Daan Vermang liet niet begaan. In de spurt nam de Geraardsbergenaar al van ver de leiding om, voor eigen volk, zijn eerste zege binnen te halen. Ugo D’Angelo won de spurt voor de derde plaats. Remco Gaytant eindigde als zevende.

Ook voorzitter André Spitaels was heel tevreden want het is de allereerste keer dat een Geraardsbergenaar er in slaagt om op de Hoge Buizemont een wielerwedstrijd te winnen.

Uitslag: 1. Daan Vermang (81km in 2h02’16”); 2. Johan Price-Pejtersen (Den); 3. Ugo D’Angelo op 30”; 4. Tim De Greef; 5. Kwinten De Vos; 6. Arne Marit op 37”; 7. Remco Gaytant; 8. Robbe Prieels; 9. Sander Van Lippevelde; 10. Matthias Noppe; 11. Wesley Mol (Ned); 12. Robin Waeytens; 13. Victor Vandebosch; 14. Jan De Vries op 43”; 15. Kevin Van Hamme op 1’25”; 16. Mads Pals Thomassen (Den) op 2’44”; 17. Pavel Mynsberghe; 18. Oliver Nielsen (Den) op 2’51”; 19. Lennerd De Mol op 2’54”; 20. Matthias Leten; 21. Jarne Van Der Haegen; 22. Quinten Gondry; 23. Michiel Martens; 24. Tom Van Den Haute; 25. Matthias Pauwels.

Luc Vander Putten